K.L.A.R.

Äntligen är jag klar med blusen, det tog betydligt längre tid än jag förutspådde i förra inlägget.



Jag trodde jag var klar för tre dagar sedan, men som alltid ska plagget provas en sista gång... Det som jag då upptäckte var att det stretade alldeles för mycket mellan knapparna mitt fram. Jag har ju valt att sy en tajt modell, i ett tyg som inte har någon stretch. Jag hade då två alternativ, antingen sy i mer knappar eller släppa på sömmarna och göra den större. Fast enligt mig är det sista inget alternativ ändå.
Jag insåg att jag behövde sätta åtta knappar extra, men det blev inte snyggt med de befintliga knapparna. De var helt enkelt för stora. Så jag fick helt enkelt köpa nya, hittade en mindre rund modell som dessutom var på rea.
I och med att de var mindre än de jag hade innan kunde jag inte ha kvar knapphålen heller.
Så det var ca tre timmar arbete som jag repade upp, sedan tog det ungefär sex timmar att sy i de nya knapparna och göra nya knapphål.
Fem år fram i tiden skulle jag inte göra det misstaget, då hade jag valt rätt från början. Men som det så fint heter, "Det är av misstagen man lär sig".
Somliga av er läsare kanske tycker jag är knäpp som gjorde om det, varför inte låta det vara som det är? Men faktum är att om jag inte gjort om det, skulle jag störa mig på det när jag använde blusen. Om jag ens skulle få för mig att använda den..
Det var iallafall värt besväret, för mig gick den från misslyckad till lyckad!

 
Fram och baksida



Sen sydde jag i en "qbeck." label jag sytt för hand, it's all about the details"


En liten sneak peak på tyget som jag ska sy klänningen i, mitt tredje och sista projekt i skolan.



Kommentarer
Postat av: Lena

Va söt den är!! :) jätte fin blogg har du oxå. Allt bra med dig? P&K

2010-04-09 @ 18:22:55
URL: http://lenaslife.blogg.se/
Postat av: Ellen

Gud va fin Rebecka! Bra jobbat det lönar sig att det tar tid vet du ;) Ska bli kul att se ditt nästa projekt, du inspirerar! Ha det fint! Kram!

2010-04-09 @ 23:38:09
Postat av: qbeck

Tack så mycket mina vänner! Det är alltid kul att få feedback på det jag gör. Kramar Becka

2010-04-10 @ 08:48:29
Postat av: Jesper

Kul att du är igång Rebecka! Blusen blev ju grymt snygg. Jag är imponerad :)

Skitbra inställning oxå. Nu är det bara att köra!

2010-04-10 @ 09:21:58
Postat av: Elle

Rebecka du är ju galet duktig! O så snyggt med qbeck, fan du kommer att lyckas babe!! Jag håller på dig! Kramar

2010-04-11 @ 09:35:17
URL: http://fashionforelife.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Du är så duktig gumman!

2010-04-16 @ 08:41:31
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0