Klänning med axelvinge






Håller på med mitt tredje och sista projekt i skolan nu, ni som följer mig har redan sett tyget.
En klänning ska det bli, en med vad jag kallar för axelvinge. Min inspiration har jag tagit från denna kända byggnad, Operahuset i Sidney.
Jag började rita mönstret för fyra dagar sedan, och idag har jag sytt hela dagen. Det är mycket som ska stämma, och en hel del detaljarbete som tar tid. Tur att jag är ensam hemma idag. Jag brukar då hamna i ett flow som jag inte vill ta mig ur, jag glömmer helt tid och rum. Det är en underbar känsla faktiskt, men nyss gjorde sig magen till känna och jag fick avsluta.
Det brukar bli lite kaosartat i lägenheten, när jag är inne i min lilla värld. Jag kan helt enkelt inte hålla ordning på sakerna trots att jag är ganska ordningsam annars. Kan bero på att jag lägger allt fokus på att skapa och inget på världen runt omkring.
Tänkte jag skulle dela med mig av lite bilder på klänningen, som INTE är färdig än. Jag har tecknat en hel del det sista också, tyvärr vill jag inte lägga ut de bilderna än. Ska snart söka in på lite olika skolor och då ska dessa användas som arbetsprover. Så efter jag ansökt ska jag dela med mig av min portfolio jag satt ihop.



           
                                         Inspiration för klänningen


   
                                      Här är kaoset jag jobbar i


           
     Klänningen utan axelvingar, vänstra axeln nålad. Det vita och svarta är
                                          fodret som sys i.




       
                                     Klänningen bakifrån



       
         En snabbskiss på designen, så ni får en hint om slutresultatet.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Spännande! Jättefin, du är så duktig!

2010-04-16 @ 08:39:09
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0