Blommig kavaj

Förra veckan var jag på kavajkurs i dem dagar, kursen var på tillskärarakademin och vi hade en fantastisk lärare. Hon var den som hade startat upp hela skrädderiutbildningen jag ska gå i höst, men nu hoppade hon in på sommarkursen eftersom hon gått i pension.
Det var jättekul att få känna på hur hösten kommer att bli, och nu fick jag chansen att "bo" in mig i skolan och hitta en bra plats jag ska välja som min. Sånt är viktigt ju.

Här är kavajen jag sydde (eller bommulsjacka som min lärare sa, det är inte en riktig kavaj)
Men jag blev nöjd ändå.





¨
Varför en blommig klänning på midsommar? Varför inte ha en blommig kavaj? :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefin kavaj/bomullsjacka;) Så fint med blommigt. Sydde du den på bara 5 dagar? Grymt, ju!

2010-06-30 @ 19:55:59
Postat av: Malin

Jättefin kavaj/bomullsjacka;) Så fint med blommigt. Sydde du den på bara 5 dagar? Grymt, ju!

2010-06-30 @ 19:56:14
Postat av: qbeck

Jaa, det var fem intensiva dagar med 12 timmarpass. Men jag hade bestämt mig att ha den på midsommar så då var den ju tvungen att bli klar :) Dock saknar den ett knapphål och knapp, så den är ju inte helt klar än men den går att använda. Kram

2010-06-30 @ 20:33:32
Postat av: Ellen

Superfin såklart!

2010-07-01 @ 08:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0