Men så hände det..!

Jag kom in... Jag kom in på två av mina utbildningar jag sökt och står som reserv på den tredje och sista. Ni som känner mig vet att jag kommit in på mode design, det beskedet kom förra veckan. Men igår kom ett brev från tillskärarakademin där det stod att jag blivit antagen till Skrädderi och Konfektion 2 år. Jag kan inte beskriva den känslan jag fick då, så glad blev jag för just skrädderi är det som står högst på min lista. Dessutom var antagningsprovet till skrädderi jag gjorde otroligt svårt, och jag var den av alla sökande med minst erfarenhet. Alla utom en tjej hade gått minst ett år på någon form av sömnadsutbildning, och hon lämnade salen efter en halvtimma utan att ha gjort provet. Jag kämpade mycket med alla uppgifter som tog hela 8 timmar att göra, men lämnade ändå skolan nöjd över att ha tagit mig igenom provet. Jag visste att jag svarat fel på vissa uppgifter och chansen att jag skulle bli antagen var i stort sett obefintlig.
Men så hände det jag aldrig trodde skulle hända, jag blev en av nio som till hösten börjar studera skrädderi på tillskärarakademin i Göteborg.

Ett stort tack till Karin som varit min lärare på Art college under tre månader. Det var hon som fick mig att söka skrädderi, eftersom jag själv inte trodde jag hade en chans. Och tack för allt jag fick lära mig under den korta tiden. 

Jag lever min dröm just nu, och gör det ni också!





Kan inte låta bli att lägga upp en bild på en klänning jag sytt medan jag är här. Passade på att prova sy i trikåmaterial, lite bevärligt men jag blev ändå nöjd.
Klänningen är i ljus beige, en färg som jag fullständigt älskar just nu.


Kommentarer
Postat av: Emma

Sv; Jag är SÅÅÅÅ Stolt över dig Rebecka!! Önskar dig ett STORT lycka till!!! puss love dig

2010-06-17 @ 14:30:42
URL: http://queenemmsa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åhhh vad roligt vännen!! GRATTIS!!! Klart man ska leva sina drömmar!

Vet att det kommer att gå hur bra som helst för dig!

Många kramar!

2010-06-17 @ 14:50:23
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis!! ÅÅ va roligt för dig! Lycka till med allt! pussokram

2010-06-21 @ 09:54:46
URL: http://lenaslife.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, kul att jag hittade din blogg! Jag gick också kvällskursen på Art College och hade Karin som lärare! Hon var fantastiskt bra! Jag är numera påväg att försöka komma in på tillskärarakademin i antingen Sthlm eller Gbg. Ser här att du kom in på Skrädderiutbildningen? Hur länge har du då sytt, alltså hur mycket erfarenhet har du?

Vad tycker du om Tillskärar i Gbg? Alltid kul att höra från någon!

Om du ids får du gärna berätta lite om skolan och vad du tycker! Min mail, [email protected]

Tack! :)

2012-01-09 @ 01:39:36
URL: http://granddame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0