Projekt 1.0 Kjol - update

Tänkte göra en liten update på var i processen jag är med min kjol, har ritat upp ett mönster och klippt ut delarna i tyget. Det ska även sys i ett foder, så även detta har jag ritat ett mönster till och klippt ut i ett annat tyg. Sen har jag sicksackat kanterna, sytt insnitt och till sist sytt ihop sidsömmarna.
Nu har jag dock kört fast lite, måste rådfråga mamma när hon besöker mig på söndag. Det är nog bra ändå, jag och babe är mitt uppe i en flytt. Lägenheten är i kaos och jag måste packa ner köket nu. 
Nästa gång ses vi i mitt arbetsrum i nya lägenheten :)



                               Här är mönstret till kjolen





En bild på kjolen, insnitt och sidsömmen. Till höger ligger fodret som ska sys i kjolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0